עמירם אלקובי ממליץ כיצד להתמודד עם גובי חובות בשלושה שלבים

//עמירם אלקובי ממליץ כיצד להתמודד עם גובי חובות בשלושה שלבים

עמירם אלקובי ממליץ כיצד להתמודד עם גובי חובות בשלושה שלבים

אל תמהרו עם התשלום. אשרו את חובכם, תדעו את זכויותיכם.

 

החזר חוב, מימון אישי

בעמירם אלקובי, אנו שואפים לעזור לכם לקבל החלטות פיננסיות בביטחון. כדי לעשות זאת, רבים או כל המוצרים בהשתתפות כאן הם משותפינו. עם זאת, זה לא משפיע על ההערכות שלנו. דעותינו הן שלנו.

גובה חובות מציק לך, מבקש תשלום על חוב צרכן שאתה חייב. טקטיקות גביית חובות יכולות להיות מעצבנות במקרה הטוב, וטורפות, או אפילו לא חוקיות, במקרה הרע.

חובה לדעת כיצד להתמודד עם גובי חובות בכדי שתוכלו לקבוע את זכויותיכם ולבחור בדרך הטובה ביותר לנהל את חובכם. לפני שאתם אומרים משהו או מבצעים תשלומים כל שהוא:

  1. אל תשלמו במגע הראשון
    2. תאספו עובדות
    3. תדעו את זכויותיכם

 

1. במגע הראשון אל תיכנעו ללחץ לשלם.

בדיוק כפי שלא הייתם קופצים לתוך חוזה בלי להבין את תנאיו, אל תמהרו לבצע תשלום כאשר גובה חוב יוצר אתכם קשר. קחו זמן לחשוב על האפשרויות שיש שלכם.

אל תשלמו, אל תבטיחו לשלם ואל תתנו מידע על פרטי תשלום שגובה יוכל להשתמש בו מאוחר יותר.

"הרבה אנשים מתביישים בחובות שלהם, ועל זה גובי חובות צדים אותם", אומר עורך דין מחיקת חובות עמירם אלקובי.

"הם יוצרים דחיפות וטורפים נקודות כאובות אלה כדי לגרום לכם לשלם משהו. בסופו של יום, אם אתה חייב 50,000 או 100,000, לא באמת אכפת להם עם אתם הולכים לשלם את כל זה. אם הם יכולים לגרום לכם לשלם חלק מזה, זה עדיין עובר למכסה שלהם.”

אל תשלמו, אל תבטיחו לשלם ואל תתנו מידע על פרטי תשלום שגובה יוכל להשתמש בו מאוחר יותר. תבקשו מידע על החוב ותגיד שתתקשרו מאוחר יותר לדבר על זה.

ביצוע תשלום חד פעמי – אפילו רק 5 שח או 10 שח – הוא הכרה של החוב ויכולים להיות השלכות חמורות. למשל, אם החוב עבר את חוק ההתיישנות התשלום יאפס את השעון ויוביל לתביעה או להוצאה לפועל.

 

  1. יאספו עובדות

כאשר נושה מקורי מוכר החוב לצד שלישי – אשר עשוי להמשיך למכור את החוב שוב, וכן הלאה – הנהלת הרשומות נופלת לרוב לצידי הדרך. לחובות רבים שנמכרו יש טעויות בערך הסכום החייב או אפילו מי חייב.

לחובות רבים יש טעויות בערך סכום החייב או אפילו מי חייב.

כתוצאה מכך, שיטות גביית חובות הם המקור הגדול ביותר לתלונות צרכניות במשרד להגנת הצרכן. הוגשו יותר מ-88,000 תלונות ב-2016; הסיבה העיקרית לכך הייתה שהצרכנים התבקשו לשלם חוב שהם לא היו חייבים.

  • בקשו מכתב אימות מגובה החוב אם לא קבלתם אחד תוך חמישה ימי עסקים ממגע הראשון. הוא אמור לכלול פרטים על החוב, על חברת האיסוף ואיך לערער על החוב.
  • יאספו רשומות משלכם על החוב, אם זה שלכם, כולל מידע על הנושה המקורי והיסטוריית התשלומים שלכם.
  • שמור תיעוד טוב של תקשורת עם גובה החוב וכל כל התשלומים שנעשו בעבר. ייתכן שתרצו להשתמש בדואר רשום עבור התיעוד הטוב ביותר.

 

  1. תדעו את זכויותיכם וכיצד להשתמש בהם.

חוק גביית החוב ההוגן הוא בעל הברית שלכם. החוק הזה מתאר את זכויותיכם כצרכנים ומגן עליכם מטקטיקות איסוף טורפות. למשל:

  • תקשורת:אתם יכולים לציין איך ומתי גובי חובות יכולים ליצור אתכם קשר, או שהם יפסיקו את התקשורת לגמרי. לגובי חובות אסור להשתמש בלשון גסה או לאיים באלימות.
  • כנות.:גובי חובות לא יכולים להטעות אתכם לגבי מי הם, כמה כסף אתם חייבים או לגבי ההשלכות המשפטיות של אי תשלום החוב שלכם, למשל, ע"י איום במעצר.
  • ערעור על חוב:יש לכם זכות לערער על החוב. אם תערערו על החוב בתוך 30 יום מהמגע הראשון, הגובה לא יוכל לבקש תשלום עד שהמחלוקת תיפתר. אחרי 30 יום אתם עדיין יכולים לערער על החוב, אבל הגובה יכול לבקש תשלום בזמן שהמחלוקת נחקרת.

אתם יכולים להגיש תלונה. המדינה שלכם יכולה להציע הגנת צרכן נוספת. בדקו את זה מול סיוע משפטי באזורכם או במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה.

בין אם זה לשלוח מכתב לגובי חובות, לבקש מידע נוסף על החוב או לדרוש שגובה חובות יפסיק את הקשר, תדעו איך לממש את זכויות הצרכן שלכם — ואל תפחדו לעשות זאת.

0/5 (0 Reviews)
By |2019-10-28T16:56:19+00:00אוקטובר 28th, 2019|
לחצו לשיחת ייעוץ חינם
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
השאירו פרטים
השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם