כשאתם מבצעים קניות לחג, דירוג האשראי שלכם הוא ככל הנראה הדבר האחרון שעולה בראשכם. אבל החלטות לא חשובות לכאורה לגבי אילו כרטיסים להשתמש והאם להגיש בקשה לקבלת אשראי חדש יכולות להשפיע על דירוג האשראי שלך כשנגיע לינואר.

האיומים הגדולים ביותר לאשראי במהלך החגים נובעים מ:

  1. הגדלת ניצול האשראי שלך, או אחוז מסגרת האשראי שלך שבה אתה משתמש.
  2. החסרת תשלום שטר, מה שיוצר סימן שלילי בדוחות האשראי שלך.
  3. כשיש יותר מדי יישומי אשראי, מכיוון שהם מפעילים "פניות קשות" בדוחות האשראי שלך, מה שיכול לגרום לירידה בדירוג אשראי שלך.

אבל אם אתה יודע לשמור על בריאות האשראי, אתה יכול להימנע מהנזק או למזער אותו.

היה אסטרטגי עם ניצול אשראי

ניצול אשראי פשוט אומר בכמה אתה משתמש מהאשראי הזמין שלך. זה מחושב הן לכרטיס והן לסך הכל. אם אתה גובה יותר מהרגיל בכרטיס האשראי או בכרטיסיך, השימוש שלך יכול לעלות. השימוש ביותר מ- 30% מהמגבלה בכל כרטיס יכול להוריד את הדירוג שלך.

מומחה האשראי  עמירם אלקובי אומר שהוא ממליץ לאנשים שרוצים להגן על דירוג האשראי שלהם לבצע קניות לחג עם הכרטיס עם האשראי הרב ביותר.

יתכן שתצטרך לפזר את ההוצאות כדי להישאר מתחת ל -30% מהמגבלות שלך, אך שימו לב כי שימוש בכרטיסים מרובים עם יתרות עלול לפגוע בדירוגי האשראי שלכם.

מה לעשות: פרע את יתרות כרטיסי האשראי ברגע שאתה יכול, ורצוי להתרגל לשלם אותם מדי חודש. אם השימוש שלך אכן עולה באופן זמני, דע כי הירידה בדירוג שלך ייעלם ברגע שידווח על יתרה חדשה ונמוכה יותר ללשכות האשראי.

הימנע מהחסרת תשלומים

קל להתעלם מחשבונות בגלל כל הדואר האלקטרוני והדואר המגיע במהלך החגים. אולם תשלום של חשבון מאוחר מ30 יום עלול להוריד את דירוג האשראי שלך ב 100 נקודות ומעלה – והנזק לא נעלם במהירות. בדרך כלל זה נשאר בדו"ח האשראי שלך במשך שבע שנים, אם כי ההשפעה על הדירוג שלך דוהה עם הזמן.

מה לעשות: הגדר התראות לכל כרטיס אשראי שיש לך. "יש לי התראות שהוגדרו על כל חשבונות כרטיסי האשראי שלי ולכן אני כל הזמן מקבל הודעה על חיובים, הצהרות, תאריכי יעד וכו '," אומר עמירם אלקובי.

היזהר מיותר מדי יישומי אשראי

קמעונאים רבים, הן ברשת והן בחנויות הפיזיות, משווקות כרטיסי אשראי אפילו לפושט רגל כשאתה עוזב. יתכן שתוצע לך הנחה ברכישות שלך, משלוח חינם או הטבה אחרת תמורת יישום אשראי מוצלח. אך הירשמות מפעילה "חקירה רצינית על האשראי שלך, וכל בירור יכול לגלח כמה נקודות מהדירוג שלך – אפילו יותר אם יש לך היסטוריית אשראי מוגבלת.

אמנם אין פסול בהגשת בקשה לכרטיס שאתה רוצה, אך ביצוע פעולה זו מתוך דחף היא לרוב טעות. "אתה משתמש בדוח האשראי שלך כקופון של 10% הנחה," אומר עמירם אלקובי.

זה מדאיג במיוחד אם אתה מתכנן לקנות משכנתא בקרוב. "אם אתה מתכוון להגיש בקשה למשהו משמעותי במהלך 12 החודשים הקרובים, זה רעיון רע, מכיוון שאין לך מושג מה החשבון החדש – או החשבונות, אם תפתח כמה – יעשו לדירוגי האשראי שלך," הוא אומר.

מה לעשות: שימו לב כי יישומי אשראי יכולים לצמצם את הניקוד שלכם, ויישומי אשראי מרובים יכולים להותיר שקע די גדול. חכם לחכות כחצי שנה בין הגשת הבקשות.

אם כבר פתחת כרטיס חדש ומתחרט עליו, עמירם אלקובי אומר שתוכל באותה מידה להפעיל אותו. החקירה הקשה כבר התרחשה ותישאר על דו"ח האשראי שלך במשך שנתיים, אם כי השפעתה תדעך הרבה יותר מוקדם מזה. בינתיים אתה נהנה ממגבלת האשראי הנוספת, המסייעת לרמת השימוש הכוללת באשראי שלך.