בקשה לביטול עיקול על רשיון נהיגהביטול הגבלה על רישיון נהיגה

במסגרת הליכי ההוצאה לפועל – ניתן להגיש בקשה לביטול ההחלטה להגביל/לחדש/להחזיק את רישיון הנהיגה, כך למשל, אדם שעיסוקו ופרנסתו תלויים ברישיון הנהיגה, רשאי לפנות לרשם ההוצאה לפועל, בבקשה להסרת ההגבלה הרובצת על רישיון הנהיגה, הואיל והיא פוגעת באופן של ממש בפוטנציאל השתכרותו, דבר המפחית את יכולתו לסלק את מירב החוב, כך גם במקרים בהם תלוי החייב ברישיון הנהיגה עקב נכותו או נכות בן משפחתו התלוי בו (סעיף 66 א (6) לחוק ההוצאה לפועל).

כמו כן, היתרון שבהליך פשיטת הרגל המתנהל – בבית המשפט המחוזי, הוא שבמסגרת צו הכינוס שניתן בעניינו של החייב, מעוכבים זמנית כל ההליכים והעיקולים התלויים כנגדו, כך שבאופן אוטו' מוסר העיקול מרישיון הנהיגה של החייב.

ואולם, ישנם מקרים בהם ניתן להגיש לבית המשפט של פשיטת הרגל (סעיף 22א' לפקודת פשיטת הרגל), בקשה לביטול העיקול הרובץ על רישיון הנהיגה של החייב, עוד בטרם ניתן צו הכינוס עניינו של החייב.

ויצוין, כי בקשה דומה ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל, באמצעות שימוש בסעיף 77א' לחוק ההוצאה לפועל, כאשר נוכח רשם ההוצאה לפועל כי אין תועלת בניהול הליכי הוצאה לפועל נגד החייב וסבר כי בנסיבות העניין יהיה בפנייה להליכי פשיטת רגל כדי להביא תועלת לנושים.

>> לפרטים נוספים חייגו: 077-670-7389 ואנחנו נשמח לעמוד לשרותכם <<

למידע נוסף השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם